Actualitat

ABM se suma a la celebració del dia mundial de la bicicleta. 20 anys projectant carrils bici.

Carril-bici-Girona-Sant-Gregori-ABM-ingenieria-civil-ciclismo

3 de juny de 2021



Avui, 3 de juny, és el Dia Mundial de la Bicicleta 2021 (World Bike Day 2021), declarat per l’Assemblea General de les Nacions Unides l’any 2018, per reconèixer el caràcter únic i versàtil d’un mitjà de transport que no passa mai de moda, i que està a l’abast de pràcticament tothom arreu del món. Un mitjà de transport senzill, fiable, net i ambientalment sostenible

A ABM ens volem adherir a aquesta commemoració!

A ABM fa 20 anys que treballem projectant vies verdes i carrils bicis, arreu de les nostres contrades. N’hem projectat més de 160 quilòmetres, i també hem treballat i contribuït a planificar 300 quilòmetres de carrils bici i vies verdes. 

Els fons Next Generation i la promoció dels carrils bici i vies verdes

Aquest any 2021 suposa l’inici d’un nou període econòmic després de la crisi sense precedents que ha provocat a tot el món la Covid-19. La Unió Europea promou la recuperació econòmica i la re-industrialització sostenible d’Europa mitjançant el pla Next Generation EU, de fons estructurals, dotat amb un paquet d’estímul econòmic de 750 mil milions d’euros, els quals  es destinaran, en els propers 7 anys, a inversions per fer front, entre altres, als ambiciosos objectius del Pacte Verd europeu

En el marc d’aquests fons, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ja ha anunciat una convocatòria adreçada sobretot a municipis més grans de 20.000 habitants i a agrupacions de municipis mitjançant la qual pot arribar a cofinançar, fins un 80% dels costos subvencionables, entre altres a actuacions de projectes específics relacionats amb xarxes de carrils reservats a bicicletes i també per la implantació de projectes d’itineraris de vianants. Està previst que hi hagi dues convocatòries, la primera que es publicaria el juny d’enguany i la segona per l’any 2022, cadascuna d’elles dotades amb 750 milions d’euros. 

Els carrils bici, una oportunitat pel territori

Els carrils bici i les vies verdes  generen grans oportunitats en l’àmbit de la mobilitat sostenible, del turisme actiu, familiar i  de proximitat, de la promoció de l’esport i de la salut, de la recuperació del territori, de l’aproximació dels ciutadans al medi natural, de la socialització i de la diversificació econòmica. 

La inversió en vies verdes, carrils bici o vies pedalables és un immens motor que genera benestar i té un gran efecte multiplicador de sinèrgies. 

Els carrils bici, ben dissenyats, executats, planificats i gestionats són una gran oportunitat pel territori.  Les comarques de Girona són un molt bon exemple gràcies sobretot a l’impuls des de fa una colla d’anys del Consorci de les Vies Verdes, que és un molt bon exemple de concertació entre municipis, consells comarcals i la Diputació de Girona.    

En aquesta plana web hi podeu trobar les ressenyes d’alguns dels nous carrils bici que hem projectat, en destaquem la Via verda entre Sant Joan de les Abadesses i la Vall de Bianya, els diferents trams de la via ciclista del Ter des de Sant Joan de les Abadesses a Llanars, la futura nova passera sobre el Ter que serà l’element fonamental de la nova via verda entre Bescanó i Sant Gregori, i que permetrà connectar la ruta de l’antic carrilet d’Olot i la vall del Ter amb les rutes de la vall de la Llémena, però també el projecte per reconstruir la passera de la via verda del carrilet d’Olot sobre la riera d’Osor, en el tram entre Anglès i la Cellera de Ter.  

20 anys de trajectòria en desenvolupament de carrils bici i vies verdes

A ABM hem treballat en la planificació de 293 quilòmetres de vies verdes a les comarques de Girona i de Barcelona, dels quals 141 quilòmetres corresponen al Pla director de manteniment de vies verdes de Girona i 152 quilòmetres al Pla director de vies ciclistes de la Plana de Vic.

Durant aquests 20 anys també hem redactat projectes de gairebé 160 quilòmetres de noves vies verdes.

En aquests moments estem treballant en cinc nous projectes que, un cop es puguin fer realitat, suposaran més de 33 km de noves vies verdes. Entre aquests podem destacar la connexió de Vilobí d’Onyar amb l’aeroport i la nova via verda del Fluvià, entre el nucli de Bàscara i la desembocadura del riu al mar.

També estem treballant en l’actualització del Pla director de manteniment de vies verdes de Girona per incorporar-hi 77 quilòmetres addicionals que s’han construït els darrers anys.

D’acord amb els estudis realitzats pel Consorci de Vies Verdes de Girona, l’any 2018 l’activitat generada per les vies verdes a Girona va tenir un impacte econòmic total de 3,4 milions d’euros, amb més de 277.000 usuaris, dels quals un 43% són ciclistes i un 57% vianants.  La major part d’aquests usuaris són veïns del propi territori (58%), mentre que la resta es reparteixen entre usuaris procedents de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (17%) i usuaris procedents d’altres llocs (25%). 

És molt engrescador saber que milers de persones gaudeixen any rere any d’aquestes infraestructures.

Per molts anys i que tingueu un molt bon dia mundial de la bicicleta!

Altres notícies

1 de juny de 2021 ABM va redactar el projecte constructiu de tota la via ciclista del Ter entre Sant Joan de les Abadesses i Llanars, el qual s’ha estat executant per trams al llarg dels darrers anys. En una primera fase es va executar el tram entre Camprodon i Llanars, posteriorment el tram entre […]

29 de març de 2021 La reunió virtual del Consell Assessor Sectorial (CAS) del Campus de l’Aigua de la Universitat de Girona s’ha celebrat, de forma telemàtica, el passat dia 26 de març, amb l’objectiu de repassar l’activitat del Campus durant l’any 2020 i per analitzar els objectius i el pla d’acció per aquest any 2021. El soci fundador […]

1 de març de 2021 L’equip liderat per Aldayjover arquitectura y paisaje ha guanyat el lot núm. 4 “Corona Sur. Los Parques fluviales del Sur” del Concurso Internacional del Bosque Metropolitano de Madrid, convocat per l’Ajuntament de Madrid. La proposta guanyadora “Manantial sur, infraestructura regenerada” consisteix en una intervenció paisatgística destinada a integrar ambientalment una […]

Subscriu-te
Rep per correu electrònic totes les novetats d'ABM i coneix els darrers projectes on hem treballat