Projecte constructiu del pas de la carretera d’accés a Queralbs sota les vies del cremallera de la Vall de Núria.
Prèviament es redacta un estudi d’alternatives per suprimir l’antic pas a nivell. S’analitza la construcció d’un pas superior, i la d’un pas inferior, que és l’opció escollida.
ABM projecta la construcció de l’estructura de formigó armat de 10,50 x 5,25 x 39 m al costat de les vies que després se situarà a la seva posició definitiva mitjançant un sistema d’empenta oleodinàmica.
Els murs de contenció tenen fins a 8,50 metres d’altura, la pantalla micropilons: 16,50 metres de longitud i els micropilons: DN 150 mm i 13,00 metres de longitud.
Carretera convencional 1+1.
Velocitat de projecte: 40 km/h.
Amplada de calçada: 7,00 metres.
Secció transversal: bombeig 2%.
Peralt màxim corbes: 5%.
Trànsit previst: Categoria T41.
IMD2004: 505 vehicles/dia, pesants: 3,53%.
Gàlib mínim: 4,50 metres.
Obra de fàbrica: Longitud total: 39 metres.
Dimensions lliures: 10,50 d’amplada i 5,25 d’altura.
Pes total: 3887 T.
Desplaçament: 42,36 metres mitjançant un sistema d’empenta oleodinàmica.
Import de les obres: 3.964.223,50 € (més iva)
Client: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Anys: 2008-2009
Queralbs (Ripollès)