Enginyeria civil

Nous trams de via verda a les entrades de Sant Gregori

carril-bici-Sant-Gregori-ubicacion-nuevos-tramos-via-verde-ABM

Noves vies verdes des de Sant Gregori fins a la urbanització Soler i Patel i el polígon de la Joeria

Vies verdes per incentivar la mobilitat sostenible a Sant Gregori

L’ajuntament de Sant Gregori promou des de fa anys la creació d’una xarxa de vies verdes per tal de millorar la connectivitat entre els diferents nuclis de població del municipi i la connexió amb la xarxa de vies verdes supramunicipal . Aquestes vies han de facilitar els desplaçament a peu i en bicicleta de forma segura, afavorint alhora el canvi cap als mitjans de transport no motoritzats en els desplaçaments dins el mateix municipi.

Noves connexions amb la urbanització Soler i Patel i amb el polígon industrial la Joeria. 

El projecte redactat per ABM inclou dos trams de via verda: un primer tram entre el nucli urbà de Sant Gregori  i la urbanització Soler i Patel, ubicada a l’oest del casc urbà; i un segon entre la zona urbana i el polígon industrial de la Joeria, situat cap a l’est, al costat de la carretera que connecta amb Girona. Aquest segon tram podrà enllaçar amb el camí ral entre Sant Gregori i Girona.  

La connexió amb la urbanització Soler i Patel segueix un traçat paral·lel al de la carretera GI-531, iniciant el seu recorregut a la sortida de Sant Gregori en direcció a Canet d’Adri, i resseguint pel costat nord de la carretera fins a l’entrada de la urbanització. Aquest tram de via verda té una longitud de 830 metres.

La connexió amb el polígon de la Joeria s’inicia a l’est del nucli urbà, travessant una zona verda, fins el giratori de la Gi-531 que hi ha a l’accés des de Girona. Més endavant transcorre de forma paral·lela a la carretera GI-531, pel costat nord, travessant els torrents de Garrabia i de Gàrrep mitjançant dues noves passarel·les metàl·liques fins arribar al giratori del polígon de la Joeria

A partir d’aquí el tram per l’interior del polígon discorre per la mitjana existent entre la carretera i el vial lateral, i un cop arribats a l’extrem est, travessa la carretera GI-531 per transcórrer, en sentit sud, fins enllaçar amb el camí ral, camí que arriba fins a Girona, on connecta amb la via verda de la Ruta del Carrilet, que permet anar cap a Olot o bé cap a Sant Feliu de Guíxols. La longitud d’aquest segon tram és de 1.370 metres.

Criteris de disseny

El disseny s’ha basat en les recomanacions del Manual per al disseny de vies ciclistes de Catalunya. La via verda tindrà una amplada de 2,50 metres en tot el recorregut, exceptuant els trams on l’espai disponible és més limitat, on l’amplada s’ha reduït fins als 2,00 metres

El pendent longitudinal és en general inferior al 5%, exceptuant dos trams on l’orografia del terreny no permet mantenir-lo dins dels límits recomanats, tot i que es respecten les longituds màximes definides per a pendents més pronunciats.

La selecció del tipus de ferm s’ha realitzat segons el manual, optant per una pavimentació amb sòl estabilitzat de 20 cm de gruix, per tal de mantenir una bona integració amb l’entorn i reduir el manteniment de la nova infraestructura

També s’han tingut en compte els creuaments amb camins d’accés i amb accessos a parcel·les, garantint en tot moment la seguretat dels usuaris.

Els creuaments sobre els torrents de Garrabia i de Gàrrep es resolen mitjançant la construcció de dues passarel·les de 20 i 26 metres de llum respectivament, amb estructura metàl·lica construïda amb gelosia d’acer S275JR, recolzades sobre estreps de formigó armat. 

Les passarel·les tenen 2,50 metres d’amplada lliure i el pòrtic de la gelosia 2,50 metres d’alçada lliure, el paviment és de formigó. Les baranes són metàl·liques amb plafons de malla deploye galvanitzada directament cargolada a estructura. Per tal de contenir les terres en els trams d’accés a les estructures, es preveu construir diferents trams de murs d’escullera.

Les obres es complementen amb la construcció de cunetes de terra entre la via verda i els camps, per independitzar el drenatge del de la carretera, la construcció de passos pel drenatge transversal, connectat amb el de la carretera i la instal·lació dels elements de senyalització i protecció. 

Casos d’èxit per a la millora de la mobilitat sostenible

En un context en què la mobilitat sostenible adquireix una major importància, estem orgullosos de ser una empresa consultora que contribueix a la vertebració del territori a través de solucions que es materialitzen en vies verdes i rutes sostenibles.

Entre els diversos projectes en què hem participat, en destaquem el disseny de tot un nou tram de carril bici resseguint la carretera GIV-6701 entre Madremanya i Monells, la Via ciclista del Ter des de Sant Joan de les Abadesses a Llanars, així com la Via verda entre Sant Joan de les Abadesses i la Vall de Bianya, entre d’altres. 

Característiques

Longitud traçat: 2,2 km
Plataforma: 2,5 m
Pressupost: 566.246,29 € (més IVA)

 

Client: Ajuntament de Sant Gregori
Any: 2021
Sant Gregori

 

Altres projectes
Subscriu-te
Rep per correu electrònic totes les novetats d'ABM i coneix els darrers projectes on hem treballat
  • ABM SERVEIS D'ENGINYERIA I CONSULTING, S.L. com a responsable del tractament tractarà les teves dades amb la finalitat d’enviar-te la nostra newsletter. Pots accedir, rectificar i suprimir les teves dades, així com exercir altres drets consultant la informació addicional i detallada sobre protecció de dades a la nostra
    Política de Privacitat

Subscriu-te
Rep per correu electrònic totes les novetats d'ABM i coneix els darrers projectes on hem treballat
  • ABM SERVEIS D'ENGINYERIA I CONSULTING, S.L. com a responsable del tractament tractarà les teves dades amb la finalitat d’enviar-te la nostra newsletter. Pots accedir, rectificar i suprimir les teves dades, així com exercir altres drets consultant la informació addicional i detallada sobre protecció de dades a la nostra
    Política de Privacitat

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!